Koliko Slovenci plačujemo za svoje jeklene konjičke?
| Članek je bil prebran 158 krat.
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Znano je, da damo Slovenci veliko na svoje jeklene konjičke, kljub temu pa še vedno presenečajo ugotovitve, da je marsikateremu izmed nas povsem sprejemljivo mesečno plačevati velik delež svoje plače za kredit ali lizing za svoj sanjski avto. Seveda si le redko kdo lahko privošči nakup novega avtomobila s privarčevanim denarjem, precej bolj verjetna scenarija sta plačilo s kreditom ali z lizingom. Zadnje raziskave so pokazale, da Slovenci nov avtomobil najpogosteje odplačujemo kar 7  let. Kupci novih avtomobilov se pogosteje odločajo za lizing, saj so obroki pri lizingu navadno nekoliko nižji. Druge lizin odvrača zaradi tega, ker z nakupom in začetkom odplačevanja ne postanejo lastniki vozila, ampak so zgolj njegov uporabnik – vse dokler ne plačajo še zadnjega obroka. S plačilom zadnjega obroka lizinga nato lastništvo preide na kupca. Raziskave kažejo tudi, da so se nekateri Slovenci pripravljeni za avto zadolžiti tudi do vrednosti 100.000, najpogosteje pa za okoli 20 tisoč evrov. Ker se gospodarske razmere izboljšujejo, si ljudje spet upajo kupiti dražje avtomobile – nekateri v skladu s svojimi zmožnostmi, marsikdo pa se zadolži preko svoje glave zato, da bi v svojo garažo lahko parkiral svoj sanjski avto. Počasi narašča tudi delež takih, ki si privoščijo avto za okoli 25.000 evrov, pri čemer gre povprečno za zakonca ali izvenzakonska partnerja, ki imata vsak plačo okoli 1.500 evrov neto. To so za avtomobilske proizvajalce in celotno industrijo tudi najbolj ciljana skupina kupcev.

citroen siKredit, lizing ali gotovina?

Kot že rečeno, je lizing danes vse pogostejši način nakupa novega avtomobila. Med raziskavo je ali bo nov avtomobil z gotovino še vedno kupilo skoraj polovica anketiranih (dobrih 47 %), za lizing pa se je ali se bo v prihodnosti odločilo okoli 40 % kupcev novega avtomobila. Če se je v preteklosti večji segment kupcev avtomobilov še odločal za avtomobilski kredit, je danes takšnih samo še nekaj preko 12 %. Pri lizingu in tudi kreditu običajno najmanjši polog za avto znaša vsaj 10 % maloprodajne cene vozila.

Kolikšen naj bo mesečni obrok?

Ker se pri nakupu novih vozil pogosto dogaja, da se ljudje zadolžijo preko svojih zmožnosti in večji del svojih prihodkov nato porabijo za odplačevanje in vzdrževanje vozila, se je o svojih finančnih zmožnostih pri nakupu dobro temeljito pozanimati in kupiti tudi z glavo, ne samo z očmi ali s čustvi. Največ, kolikor naj bi še znašal mesečni obrok za lizing, naj bi bilo 40 % osebnega prihodka. Raziskave so sicer pokazale, da povprečno slovensko gospodinjstvo za mobilnost porabi kar okoli 16 % vseh družinskih prihodkov. Ker se je v zadnjem obdobju povečalo zanimanje za nakup novih osebnih vozil, je pričakovati, da se bo povečal tudi delež, ki ga povprečna slovenska družina namenja za odplačevanje lizinga. Po drugi strani je mogoče opaziti tudi, da se le redko zgodi, da bi kupcem, ki vzamejo lizing, zaradi neplačanih obveznosti, odvzeli vozilo. Zgleda, da imamo Slovenci svoje jeklene konjičke vendarle preveč radi in smo zato zanje pripravljeni redno in dosledno plačevati svoje obveznosti. Lizing postaja vse bolj priljubljen tudi zato, ker mlajših generacij kupcev več ne moti, da v prometnem dovoljenju niso zavedeni kot lastniki, pri starejših kupcih pa je bila to pogosto prepreka pri odločitvi za lizing in so zato nov avto raje kupili na kredit ali z gotovino.

Kakšne avtomobile največ kupujemo na lizing?

Opaziti je mogoče, da Slovenci na lizing kupujemo različne modele in v različnih razredih osebnih avtomobilov. Od družinskih avtomobilov (primer enega je tukaj), do manjših mestnih vozil, luksuznih športnih terencev, limuzin in kupejev. Na splošno velja, da se po slovenskih cestah vozi veliko karavanov, enoprostorcev, zelo priljubljeni pa postajajo tudi križanci med športnimi terenci in enoprostorci.

Preizkusili smo ga namesto vas – Citroen C5 Tourer! Več!

© 15. 12. 2017 - LogoMan.si. Oglaševanje.