Digitalni marketing pomeni skupek različnih oglaševalskih, ki običajno zares učinkovito delujejo v kombinaciji eden z drugim. Danes je pomembno biti prisoten na spleti, na spletnih iskalnikih ali na drugih komunikacijskih orodjih. Nekateri strokovnjaki so celo prepričani, da te danes brez premišljenega vlaganja v digitalni marketing na spletu preprosto ni. Večina se strinja tudi v tem, da je digitalni marketing pomemben za katero koli panogo. Pomemben podatek je gotovo to, da kar 84 % Slovencev povprečno splet obišče vsaj enkrat na dan, kar pomeni, da na spletu iščejo informacije in podatke o izdelku, blagovni znamki ali podjetju, za katerega se zanimajo. Včasih je bila ločnica med offline in online zelo izrazita, danes pa se vse bolj briše. Potrošniki spontano prehajajo med obojim, kar oglaševalce tako rekoč sili v to, da temu gibanju čim bolj sledijo. Nakup nekega izdelka tako pogosto poteka tako, da potrošnik izdelek npr. vidi v trgovini, nato pa na spletu preveri ocene in mnenja drugih uporabnikov, kritike, lastnosti, cene pri konkurenčnih prodajalcih, itd. Nakup nato lahko opravi preko spleta ali pa v fizični trgovini, odvisno česa je bolj vajen in kaj mu je lažje. Podatki kažejo, da naj bi se kar 64 % potrošnikov oziroma kupcev pred izvedbo nakupa o nekem izdelku informirali preko spleta. Od tega večina, 57 %, uporabi spletni iskalnik. Najpomembneje se je torej zavedati, da digitalni marketing ni samemu sebi namen, ampak z njim lahko vplivamo na potrošnika skozi celoten nakupni proces, še največji vpliv pa je mogoče vršiti ravno v fazi odločitve oziroma tedaj, ko potrošnik primerja različne ponudnike ali izdelke med sabo. Še bolj pomenljiv je morda podatek, da je preko 60 % ljudi na spletu tudi prvič izvedelo za določene izdelke – digitalna orodja so torej danes ključna tudi za večanje prepoznavnosti blagovne znamke. Vsaka panoga lahko digitalni marketing danes dodobra izkoristi in bi se morala temu tudi veliko posvečati.
Najpomembnejši trendi na področju digitalnega marketinga in spletnih nakupov
- Multi-screen ali več-napravnost je napa realnost. To je dejstvo. Povsem povprečen uporabnik spleta za brskanje po internetu vsak dan uporablja 2,2 naprave. To pomeni, da je uporabljanje več naprav za raziskovanje spleta nekaj povsem dejstvenega, čemur je potrebno prilagoditi tudi sodobna digitalna orodja.
- Več-napravnost bo v prihodnje še bolj vplivala na zaključek oziroma dokončanje nakupnega procesa preko več naprav.
- Uporaba pametnih telefonov bo v prihodnje še naraščala, že sedaj pa te naprave uporablja kar 61 % prebivalcev Evrope.
- Z naraščanjem uporabe mobilnih telefonov, narašča tudi odstotek tistih, ki se pred nakupom o izdelku/storitvi pozanimajo s pomočjo mobilne naprave – takšnih potrošnikov naj bi bilo po podatkih kar 70 %.
- Prihodnost spletnih strani pomeni personalizirane in odzivne spletne strani, ki se bodo brez težav hitro prilagajale raznim napravam, katere bo uporabljal kupec.
- Oglaševanje z uporabo digitalnih orodij danes omogoča precej natančno lokacijsko ciljanje uporabnikov, ki sodijo v ciljno skupino. Tega se bodo morala podjetja v prihodnje posluževati bolj kakor doslej.
- Vsebinski marketing v prihodnje ne bo nekaj, kar se bodo podjetja bodisi lahko šla, ali pa tudi ne, saj je v zadnjih letih postalo jasno, kako učinkovito je tovrstno oglaševanje. Prihodnost bo zato vsebinska, ne glede na to, kako se nekateri tega otepajo.
- Velik poudarek bo v prihodnosti na področju digitalnega marketinga namenjen tudi marketinški avtomatizaciji digitalnih orodij.
- Ljudi, ki vsakodnevno obiščejo splet (danes je takih 4/5 Slovencev), bo treba zagrabiti, tam, kjer se pojavljajo – torej na spletu, preko kombiniranja različnih digitalnih kanalov.
- Doslej so bila glavna digitalna orodja predvsem Google AdWords, Facebook in Instagram, pogosto pa so bila spregledana analitična orodja, ki omogočajo vpogled in razumevanje digitalnih oglaševalskih kampanj.
- V prihodnosti bodo vse pomembnejše baze uporabnikov, do katerih podjetja dostopajo na različne načine. Te baze doslej marsikatero podjetje ni v polnosti izkoristilo, za prihodnost pa bodo postale osnova za personalizacijo in doseganje ključnih kupcev.
- Digitalna orodja bomo v prihodnje še učinkoviteje uporabljali, če bomo pozornost namenjali spoznavanju nakupnih in drugih navad svojih kupcev.
- Pomemben trend na področju digitalnega marketinga prinaša tudi avtomatizacija in digitalizacija marketinških procesov, ki je namenjena temu, da privarčujemo čas in seveda denar. Na ta način ima podjetje več časa za ustvarjanje kvalitetne vsebine, manj časa pa porabi za procese, ki jih je mogoče brez slabe vesti povsem avtomatizirati.
Ker je digitalni marketing tako kompleksno področje, smo za vas pripravili: ponudba digitalni marketing, da se boste lažje odločili, v katera digitalna orodja in kanala vlagati v prihodnje.
Preberite si tudi, kakšno je stanje na področju digitalnega marketinga v Sloveniji. Več tukaj!